tyrannika

Direktlänk till inlägg 2 december 2010

TiKei

Av Annika - 2 december 2010 13:51


l

"TiKei Mineral Makeup

TiKei mineralsmink består av 100% naturliga, krossade mineraler!
Inga kemikalier, inga konstigheter!


Låter huden andas fritt, samtidigt som din hy får en perfekt finish."

/från TiKeis egen hemsida



ll

l

TiKei om sina produkter:

"Allt mineralsmink som säljs på TiKei.se är tillverkat av oss. Vi köper inte in färdiga produkter från andra företag och packar om. På det sättet har vi full kontroll över alla ingredienser och Du kan alltid lita på att det Du köper håller hög standard.


Bakom produkterna ligger flera års testande och experimenterande för att få fram så bra produkter som möjligt. Experimenterandet och testandet pågår kontinuerligt och tanken är att hela tiden utöka sortimentet. Vi strävar alltid efter att produkterna skall vara så naturliga som möjligt."

"Bismuth Oxychloride
Vi avstår från ingredienser som Bismuth Oxychloride som kan orsaka klåda och irritation hos vissa personer.
Mikroniserad titandioxid/zinkoxid
Vi använder inte mikroniserad titandioxid eller zinkoxid eftersom det för tillfället är oklart hur nanopartiklar påverkar vår hälsa. även om mikroniserade partiklar är betydligt större än nanopartiklar, så tar vi inga risker!"


l

l


Jag började med att beställa några prover, främst på foundations för det finns så många nyanser att välja bland, men även några ögonskuggor. Proverna imponerade på mig. Jag var nöjd med att foundationen täckte fast den såg naturlig ut och hur mjuk och praktisk den lilla kabukiborsten var.


Så jag beställde igen! :)

Denna gång blev det en foundation i W1

 

Finishing Veil (Matte)

 


   Flat top Kabukiborste________________________________Eye Kabukiborste

     l

l

l

l

l

l

l

l

l

l

l

l

l

l

l

Concealer Y

Concealer Yellow

    


och massvis av fler ögonskuggsprover!

 


Tikeis foundation är den bästa jag använt och jag kommer förmodligen aldrig att gå tillbaka till flytande foundations. Den känns underbar mot huden, täcker bra och ser väldigt naturlig ut. Det bästa med den i mitt tycke är det enormt breda utbudet på nyanser. Det finns fyra grupper C (Cold), P (Peach), N (Neutral) och W (Warm) och sedan sju nyanser från ljus till mörk inom varje grupp. Färgkarta hos TiKei


Borstarna är helt suveräna, lika mjuka och täta som riktigt dyra borstar från andra märken. De fördelar produkter bra, tappar inte hår, är gjorda av syntethår och precis som alla andra TiKei-produkter är de inte testade på djur.


Jag är som sagt väldigt nöjd med mina varor, är du nyfiken har du sidan här TiKei och prover kostar bara 10 kronor styck!



__________________________________________________





Det här är bara mina egna åsikter. Jag har betalat för mina produkter och är inte sponsrad på något sätt. Är något skickat till mig för testning anges det tydligt i bloggen.

 
 
Ingen bild

Kajsa

2 december 2010 18:50

Det där lät ju superbra ju. Var ju inte så dyrt heller. :D

Annika

3 december 2010 12:31

Eller hur, jag älskar dem!

 
Ingen bild

annelie

5 december 2010 10:14

Hej det där lät ju som bra va billig den var. Jag har använt ID förut men asså det går ju inte för dom är ju snor dyra.

Annika

5 december 2010 20:18

Visst gör det? Många som testat säger att de tom tycker att TiKei är bättre än ID. Du kan ju alltid gå in på TiKeis sida och läsa alla olika recensioner som det finns, både på deras sida och i olika bloggar som de länkar till, om du är nyfiken :D

 
Elize

Elize

17 december 2010 13:59

Hej! I detta inlägg visade du ju vad du hade beställt, och jag har en fråga (dum kanske?) om de två foundations du beställde. Den andra "Finishing veil, (matte)" är det nåt man tar ovanpå den första?
He he *känner mej dum* =)

http://www.fyrelize.bloggplatsen.com

Annika

17 december 2010 14:57

Inte alls en dum fråga, dumt av mig att inte skriva om det bättre :)
Finishing veils är ett puder man applicerar efter foundation, det ger en mycket lättare och mer naturlig finish än vad vanligt puder ger!
Kram/Annika

 
Elize

Elize

20 december 2010 19:06

Hej! En liten fråga till om detta, jag har beställt hem prover på foundation, och testat, men kan inte bestämma mej för vilken som matchar min hy bäst. tycker du "hellre för ljust än för mörkt"? Eller vet du om man kan gå in på typ kicks och be dom om hjälp? (Mitt smakråd kunde inte heller bestämma sej..) Tack annars för tipset, jag gillar dem verkligen! =)

http://www.fyrelize.bloggplatsen.com

Annika

21 december 2010 16:50

Du kan inte gå in på Kicks och be dem om hjälp med en foundation som du inte säljer tyvärr, men om du säger vilka färger som du har testat och lite kort om hur de matchade din hudfärg så ska jag nog kunna hjälpa dig att hitta rätt!

Min personliga åsikt, med min egen hudton som utgångsläge, är att välja den ljusare om jag måste välja mellan foundation i en för ljus nyans eller en för mörk nyans. Jag tycker att det är rätt lätt att få fram en bra nyans m h a bronzer och skuggning :)

 
Mergime

Mergime

16 augusti 2011 08:54

Hej!

kan du inte fota ditt ansiktet innan du sminkar dig med det & efter?

komentera min blogg när du har gjort det!

www.photobymergime.devote.se

http://www.phptobymergime.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 17 juni 2011 18:55

Jag kommer att flytta min blogg ikväll och eftersom jag tycker att det inte blev snyggt att flytta över alla gamla inlägg härifrån till den nya bloggen så kommer jag att "börja" den nya bloggen med att lägga in några modifierade gamla inlägg.   F...

Av Annika - 14 juni 2011 22:11


Det här är stället du ska kolla på om du letar efter NYX-smink och billiga "drugstore"sminkprylar från blandade amerikanska märken. * * Personligen handlar jag alla mina NYXprylar där och när jag väl skickar iväg en beställning brukar jag pl...

Av Annika - 3 juni 2011 17:00

Tänkte bara rekommendera den här tävlingen om du är sugen på att testa nytt smink och vill testa din lycka! :) Jag tänker hålla tummarna och hoppas på en liten pick-me-up. Det har hänt hemska saker irl som det inte känns passande att blogga om, men...

Av Annika - 29 maj 2011 17:13


Jag har haft en period nu när jag känt mig mindre inspirerad att göra make up looks och dessutom har jag fått en praktikplats på Stadsbiblioteket. Nu "jobbar" jag heltid i tre veckor. Mitt huvud och min kropp är ovana att vara igång så här mycket och...

Av Annika - 16 maj 2011 17:57


Senaste dagarna har jag legat hemma med feber och elak hosta så det har inte blivit någgot sminkande och nästa filminspirerade look kommer att få lov att dröja till dess att jag slutat kämpa med mina rinninga ögon.   Jag har dock haft mycket tid ...

Vad vill du läsa om?

Vilka andra ämnen/saker är du intresserad av att läsa om?
 Internetshopping
 Smycken
 Kläder
 Tv/data-spel
 Film
 Musik

Översätt bloggen

Fråga via Formspring

Fråga via Formspring

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Om mig



Jag är en tjugosjuårig nörd med en förkärlek för makeup.

När jag inte leker med smink gillar jag att lyssna på musik, se film och tv-serier, spela tv/dataspel och skriva poesi.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

blogkeen

tyrannika

Ovido - Quiz & Flashcards