tyrannika

Direktlänk till inlägg 30 december 2010

Tillbaka efter allt vad julen ger

Av Annika - 30 december 2010 21:11

Det har varit få inlägg från mig under julen, bara en snabb liten julhälsning. Jag har tyvärr varit upptagen med att försöka att inte klia sönder min vänstra axel (!).

Numera har jag nämligen något gemensamt med en riktig elaking från Lejonkungen - Scar.   

Den 16:e opererade jag in en titanplatta i axeln då mitt nyckelben kände sig tvunget att bevisa för mig att det kunde vägra läka om det ville. Jag har legat inlagd på sjukhuset en sväng och varit ganska ofärdig ett tag. Igår fick jag ta bort stygnen och kan nu stoltsera med ett ganska fräckt ärr på axeln! :)


Tillbaka till Tyrannikas hörna och allt vad make up heter:

jag letar efter en ny maskara!

Snälla, kan ni tipsa om era favoriter och hjälpa mig hitta en ny ögonsten?


Några som jag redan gått igenom är:

    

L'oreal Voluminous är en gammal kär vän och min första förälskelse i maskaravärlden. Jag gillar svärtan, volymen och den klumpfria formulan.


l

l

l




Maybelline Great Lash tycker jag är en överreklamerad maskara, den fungerar ok för mig, inget mer.

l

l

l









Diorshow är en av de bästa maskaror jag testat! Men smakar det så kostar det och jag upplevde att formulan torkade ut och slutade leverara ett fenomenalt resultat ganska snabbt...

l

l

l

l







Smashbox’s Bionic Mascara i färgen Violet testade jag nu i somras. Färgen var helt underbar, såg svart ut på samtidigt som den gav en synbar illusion av vitare ögonvitor, tyvärr torkade den ut på bara några veckor och hamnade därför inte på "handla igen"-listan.

l

l

l






Lash Stiletto gav rikligt med svärta, separerade och förlängde fransarna ordentligt. Härlig borste och riktigt hållbar. Lite av en favorit faktiskt.






*

*



Jag hoppas att jag får många tips så att jag kan fortsätta hoppas på att kunna hitta den perfekta maskaran för mig :)

För att motivera er lite så ska jag dessutom lotta ut tre prover! Jag slumpar ut vinsten till någon som kommenterat, så var inte blyga nu!

Låt mig få veta vilka maskaror ni gillar och inte gillar!

 
 
Ingen bild

Kajsa

30 december 2010 22:14

Alltså mascaror...Jag tar typ det jag råkar ha hemma för tillfället. Kommer knappt ihåg vad jag använder för jag tänker: mascara som mascara, allt funkar....förren nu. Senaste jag köpte heter Isadora flashy curl och den är verkligen en don't buy. Jag köpte den för att den var billig, men den går verkligen inte att applicera. Får den överallt förutom på fransarna typ. :P

Min favvomascara är dock Fiberwig...men det visste du ju redan. ;P Annars tycker jag om Max factor masterpiece max (separerar bra och ger långa fransar)och Max factor 2000 calorie Dramatic look (som ger mycekt volym och svärta). ^^

Annika

2 januari 2011 15:41

Tack Kajsa,jag ska undvika Isadora :)
Kram!

 
Ingen bild

Camilla.

2 januari 2011 16:37

Jag har två fina förslag till dig, Lumene blueberry curl mascara, och maybelline define a lash, jag har alltid vattenfasta, men dom ska tydligen vara lika bra i icke vattenfast.

Annika

3 januari 2011 21:40

Ok, ska kolla in dem och se om de passar mig, tack!

 
Ingen bild

gabriella

2 januari 2011 18:11

False Lash effect maxfaktor och the colossal volum' express är mina absoluta favoriter!=)

Annika

3 januari 2011 21:39

Toppentips, tack!

 
Tanya

Tanya

8 januari 2011 17:40

Hejsan, kolla gärna in mitt videoinlägg, där har jag bland annat rekomenderat en mascara som jag gillar! Jag pratar om den vid slutet av videoinlägget. Innan dess så pratar jag om Tikei! :D . Så kolla gärna in, lägg en kommentar och säg vad du tycker! Det skulle uppskattas! :)

http://www.Tani.bloggplatsen.se

Annika

10 januari 2011 18:09

Det ska jag självklart göra!

 
Madde

Madde

18 januari 2011 18:00

Jag använder YSL everlong mascara, den funkar fint för mig, och gillar att den blir lite som "gummi" efter den torkat, så den inte "smular". Ger bra volym och längd också:)

http://MaddieMads.wordpress.com

Annika

18 januari 2011 18:02

Tack, jag ska kolla upp den på en gång!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 17 juni 2011 18:55

Jag kommer att flytta min blogg ikväll och eftersom jag tycker att det inte blev snyggt att flytta över alla gamla inlägg härifrån till den nya bloggen så kommer jag att "börja" den nya bloggen med att lägga in några modifierade gamla inlägg.   F...

Av Annika - 14 juni 2011 22:11


Det här är stället du ska kolla på om du letar efter NYX-smink och billiga "drugstore"sminkprylar från blandade amerikanska märken. * * Personligen handlar jag alla mina NYXprylar där och när jag väl skickar iväg en beställning brukar jag pl...

Av Annika - 3 juni 2011 17:00

Tänkte bara rekommendera den här tävlingen om du är sugen på att testa nytt smink och vill testa din lycka! :) Jag tänker hålla tummarna och hoppas på en liten pick-me-up. Det har hänt hemska saker irl som det inte känns passande att blogga om, men...

Av Annika - 29 maj 2011 17:13


Jag har haft en period nu när jag känt mig mindre inspirerad att göra make up looks och dessutom har jag fått en praktikplats på Stadsbiblioteket. Nu "jobbar" jag heltid i tre veckor. Mitt huvud och min kropp är ovana att vara igång så här mycket och...

Av Annika - 16 maj 2011 17:57


Senaste dagarna har jag legat hemma med feber och elak hosta så det har inte blivit någgot sminkande och nästa filminspirerade look kommer att få lov att dröja till dess att jag slutat kämpa med mina rinninga ögon.   Jag har dock haft mycket tid ...

Vad vill du läsa om?

Vilka andra ämnen/saker är du intresserad av att läsa om?
 Internetshopping
 Smycken
 Kläder
 Tv/data-spel
 Film
 Musik

Översätt bloggen

Fråga via Formspring

Fråga via Formspring

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Om mig



Jag är en tjugosjuårig nörd med en förkärlek för makeup.

När jag inte leker med smink gillar jag att lyssna på musik, se film och tv-serier, spela tv/dataspel och skriva poesi.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

blogkeen

tyrannika

Skapa flashcards